torsdag 11 mars 2010

Det är alldeles för grått ute

Jag är fortfarande trött, överallt. Känner mig gnällig o trött.

I tisdags var jag på stickning i bystugan med massa damer. Över 50 år då givetvis.
Fast det var väldigt roligt! Jag hann sticka en mössa i det gröna mysiga garnet. Igår hjälpte mamma mig börja på en ny mössa, med mindre stickor och mycket tunnare garn. Fy farao vad tid det kommer ta att bli klar med den! Men jag har ju tid på mig....

Tänkte rida nu på lunchen idag, ge det lilla monstret en rejäl omgång efter i tisdags. Han var så ouppfostrad och hade massa dålig överskottsenergi. Och igår blev han tydligen inte riden heller, förstås. Så detta kan bli intressant, jag får testa att skicka på honom några varv i ridhuset innan ridningen. Sist gick han ju så fint när vi släppte honom, höll sig på en volt kring oss, trots att han hade hela ridhuset att springa på.

Bakade biskvier igår och är lite sugen på att baka bullar idag. Det där suget efter att baka småkakor har helt försvunnit. Konstigt nog.

Frukost står på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar