måndag 8 mars 2010

Ta tjuren vid hornen

Usch, en mycket seg helg. Känt mig helt utslagen och mest legat i sängen.

Fredagen började bra, med solsken och en mysig morgon. Tog buss in till stan och handlade grejer inför kvällen. På eftermiddagen skulle Sebastian skjutsa in mig o Maccan till karlstad, men när jag skulle upp på systemet fick jag inte handla! Det är första gången som någon påpekar att mitt leg inte är giltigt, och det gick ut i somras ska tilläggas. Så Seb fick traska in o handla mina tre öl :)

Väl inne kilade vi in i Kricks lägenhet, ringde oskis och hann springa iväg o möta honom en alldeles för liten kortis. Det var inte roligt, att han var sjuk, för jag älskar att umgås med Oskis :(
We have such a great time, always.

Festen drog igång, men jag stannade inte så länge. Tydligen går numera den sista bussen 22.15, och dessutom har de chockhöjt priserna för att åka buss mellan Karlstad och Karlskoga!! På bussen blev jag skitdålig, blev verkligen helt körd/stupfull. Visste knappt vart jag var någonstans, ringde systeryster och bad henne hämta mig direkt vid busstationen. Sammanlagt drack jag ca 4 muggar vin och 2 33cl öl inom loppet av fem timmar. Fy fan, ingen aning om vad som hände riktigt, men gissar på min dåliga vecka som jag varit riktigt orkeslös och svag. Det måste vara så. För inte la nån något i mitt vin?

Sov hos mamma i mitt älskade flickrum. Jag har verkligen börjat uppskatta att sova hos mina föräldrar, det är så mycket roligare att gå upp på morgonen när man har massa sällskap. Dessutom sätter pappa på kaffe så fort han vaknar, och det låter så mysigt med alla ljud man minns från när man bodde hemma. Resten av lördagen var hemsk seg, men jag, Seb och Nisse åkte ändå in en sväng till Örebro på em, sen hem och red ut barbacka en liten stund på Piggen. Det var mysigt, även om jag var utpumpad o mest ville somna längs vägen.

Söndag stannade vi hemma, helt o hållet, förutom ett besök upp hos morbrodern. Sen försökte vi ställa in tv så man kan glo på den när man har tråkigt, ska sova eller bara är allmänt rastlös.
Fick brev i lådan från byalaget, det blir stormöte ikväll angående bergtäkten som Thyras AB vill spränga upp bort i skogarna vid ölsdalen/stackängen. Jag orkar just nu inte ens skriva, kommentera eller tycka till om det. Är så förbannad och stridslysten så det finns inte. Jag är inte den som sitter o nickar och gillar läget, så upp till kamp! Här ska ingen idiotjävel med alldeles för mycket pengar o leksaker komma och diktera villkor för oss boende här ute. Han kan hålla sig till sina egna områden om han vill ha gifter o skit omkring sig. Men det är klart, då blir han ju drabbad själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar