torsdag 4 mars 2010

Det blev ingen ridning idag, var alldeles för trött i kroppen. Bara en massa vila och lite matlagning.
Ett litet besök hos Mai också, det var småmysigt som det alltid är att fika hos äldre människor, massa kakor och kaffe i finkopparna.

Eftersom jag ska bort imorgon håller jag på o snyggar till mig lite. För tillfället är jag alldeles grön i ansiktet och det är riktigt kyligt, ganska behaglig doft på masken också. Ska duscha/bada, epilera lite, smörja in mig lite, eller vänta nu, det är ju Sebastians uppgift :P

Helt enkelt få igång kroppen och känna mig lite fräschare än senaste dagarnas mjukisbrallor, fritt fall på brösten, barfota och ynklighet. Nä, imorgon ska jag vara pigg nog att dricka rödvin med konstnärliga-människors-inbördes-beundrarklubb. Societeten i filmkretsar, alla lika svåra på ytan men sökande på insidan. Breda leenden, komplimanger, försök till roliga skämt och isbrytare.
Men det är trevligt, jag ska försöka ta mig lite plats för ovanlighetens skull. Det slutar alltid med att jag blir osäker, gömmer mig i nått hörn och slår ner blicken så fort någon tittar på mig. Allt för att inte synas. Men som förr försöker jag peppa upp mig såhär i förväg, och om jag lyssnar på Lady gaga på bussen brukar jag känna mig lite mer fit for fight, faktiskt! Löjligt nog.

Nu har femton minuter gått och masken ska sköljas av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar