onsdag 3 mars 2010

Iddag är det en fantastiskt dag, det känner jag på mig.

Vaknar en timme tidigare än vanligt, solen skiner in genom fönstret. Det är underbart, att solen letat sig fram alltså, efter en vecka molnig och blåsig som aldrig förr.
Mådde inte så vidare bra dock, men jag tror jag missade all medicin igår, den var slut och Seb hämtade ut fel i fredags. Men nu ska det funka igen, om jag kommer ihåg dom bara.

Jag har börjat fundera lite smått på ett och annat. Men det är så rörigt i huvudet att jag inte kommer fram till ett enda svar. Jag försöker glida med, fördriva tiden på bästa sätt. "Kan man byta ut sin terapuet mot en deg?", och ja det är fullt möjligt. Bättre till och med! Knåda knåda, baka ut, jäsa, rulla, skiva, smaksätta, grädda osv. Koncentration på en lagom nivå, man använder ju både sinnet, armstyrka, smak och lukt. Jag mår bra av det, även om värken sätter sig i ryggen när man är klar.

Verkar som jag får en period av finnar nu igen. Så skumt, eftersom jag aldrig haft mer än någon enstaka finne ibland under tonåren. Jag borde väll räknas som vuxen och förbi det stadiet nu va?
Bara den där stora jäveln försvinner lagom till torsdag kväll, så man kan känna sig lite fräsch på film-bubbel-buffékvällen på fredag. Orkar man anstränga sig nog att se riktigt stylad och snygg ut? Eller köra på stilen "Jag är naturlig och vacker utan spackel, anonymt är bäst", men det vore så tråkigt. Hur många klockrena tillfällen får man att sminka sig egentligen? Borde nog ta vara på det, och det är ju faktiskt ganska kul :P Speciellt när man är lite varm innanför och det tar en timme minst att få på kladdet! :D

Utnyttja busskortet idag med, mohaha, så länstrafiken förlorar på det! Ja, jag är bitter över höga priser, alldeles för tidig sista-bussen-hem, och allmänt otrevliga chaufförer. Och jag behöver luft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar